ZAPRASZAM NA STRONE www.maxgamers.pl ! Nowe forum!!!! ZAPRASZAM NA STRONE www.maxgamers.pl ! Nowe forum!!!!
ZAPRASZAM NA STRONE www.maxgamers.pl ! Nowe forum!!!!
ZAPRASZAM NA STRONE www.maxgamers.pl ! Nowe forum!!!!
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

Test kart graficznych pod kątem GTA IV

 
Odpowiedz do tematu    Forum ZAPRASZAM NA STRONE www.maxgamers.pl ! Nowe forum!!!! Strona Główna -> Sprzęt komputerowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matiz69
Junior Admin



Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KrK

PostWysłany: Pon 11:54, 29 Gru 2008    Temat postu: Test kart graficznych pod kątem GTA IV

Niestety długo oczekiwana przez graczy wolących PC niż konsole premiera GTA IV przyniosła wielu z nich spore rozczarowanie - jak wiemy wymagania sprzętowe w porównaniu do oferowanej grafiki są wręcz kosmiczne - nie dość, że dzieło Rockstar nie obsługuje anti-aliasingu (AA), filtrowania anizotropowego (AF) (nawet próba wymuszenia ich obsługi przez panele nVidia Control Panel i ATi Catalyst Control Center nie przynosi żadnego rezultatu), ani bibliotek DirectX 10, to jeszcze problemy z płynnością mają nawet posiadacze mocnego sprzętu. Niestety wydany niedawno patch niewiele w tej kwestii zmienił. To zresztą nie jedyna bolączka gry - użytkownicy narzekają również na system zabezpieczeń antypirackich - Sony SecuROM oraz konieczność zainstalowania aż dwóch dodatkowych aplikacji - Rockstar Games Social Club i Games For Windows - Live. Choć ekipa Rockstar twierdzi, że wspomniane problemy ma jedynie 1% wszystkich nabywców gry, to jednak biorąc pod uwagę, iż Steam postanowił nawet zwrócić pieniądze niezadowolonym kupującym, skala zjawiska musi być znacznie większa niż sugerują twórcy.

W sieci pojawiły się opinie, że problemy z wydajnością dotykają w szczególności osób posiadających dwurdzeniowe procesory, gdyż GTA IV polega przede wszystkim na mocy CPU a nie GPU. Serwis Enthusiast postanowił sprawdzić tę tezę oraz przeprowadzić testy kart graficznych z różnych przedziałów cenowych właśnie pod kątem GTA IV. Na platformę testową wybrano mocny komputer z płytą główną ASUS Blitz Extreme, 4 GB DDR3 1600 MHz (OCZ Platinum Series) oraz procesorem Intel Core 2 Quad Extreme QX9770 przetaktowanym ze standardowych 3,2 GHz na 3,6 GHz. Na PC zainstalowany został Windows Vista z Service Packiem 1 oraz oczywiście GTA IV wraz z najnowszym patchem. Okazało się, że w trakcie zabawy użycie procesora wynosiło średnio 65%, a w dodatku wykorzystywane były wszystkie cztery rdzenie, co rzeczywiście może być potwierdzeniem wspomnianej wcześniej teorii. Poniżej przedstawiamy test kart przeprowadzony w trzech różnych rozdzielczościach oraz maksymalne ustawienia jakie udało się na nich uzyskać.

Rozdzielczość - 2560x1600

Oczywiście jeżeli chcemy zagrać w najwyższej dostępnej rozdzielczości - 2560x1600, potrzebne będą najmocniejsze karty graficzne. Jednak nawet w wypadku Radeona HD 4870 X2 i GF 280 GTX nie możemy pozwolić sobie na ustawienie wszystkich opcji na maksimum. Pewnym zaskoczeniem może być natomiast fakt, iż GTA IV było praktycznie niegrywalne na Radeonie HD 4870 z 1 GB pamięci, z kolei nieco słabszy GF GTX 260 (192 rdzenie) pozwalał na komfortową zabawę w średnich ustawieniach. Niestety jak można się domyśleć słabsze testowane Radeony (HD 4870 512 MB i HD 4850) także poległy w boju.

* Radeon HD 4870 X2 - Texture Quality: High, Render Quality: High, View Distance: 35, Detail Distance: 50, Vehicle Density: 45, Shadow Density: 5) - średnia liczba klatek na sekundę: 32,1 (minimalna 19, maksymlana 53)

* GeForce GTX 280 - Texture Quality: High, Render Quality: High, View Distance: 21, Detail Distance: 50, Vehicle Density: 50, Shadow Density: 8 ) - średnia liczba klatek na sekundę: 34,6 (minimalna 21, maksymlana 52)

* GeForce GTX 260 (216 rdzeni) - Texture Quality: Medium, Render Quality: High, View Distance: 30, Detail Distance: 45, Vehicle Density: 40, Shadow Density: 5) - średnia liczba klatek na sekundę: 32,6 (minimalna 23, maksymlana 46)

* Radeon HD 4870 1GB - Texture Quality: Low, Render Quality: Low, View Distance: 1, Detail Distance: 1, Vehicle Density: 1, Shadow Density: 0 ) - średnia liczba klatek na sekundę: 26,6 (minimalna 12, maksymlana 36)

* GeForce GTX 260 (192 rdzenie) - Texture Quality: Medium, Render Quality: High, View Distance: 30, Detail Distance: 45, Vehicle Density: 40, Shadow Density: 5) - średnia liczba klatek na sekundę: 31,2 (minimalna 18, maksymlana 43)

* Radeon HD 4870 512MB - Texture Quality: Low, Render Quality: Low, View Distance: 1, Detail Distance: 1, Vehicle Density: 1, Shadow Density: 0 ) - średnia liczba klatek na sekundę: 27,9 (minimalna 12, maksymlana 37)

* Radeon HD 4850 - Texture Quality: Low, Render Quality: Low, View Distance: 1, Detail Distance: 1, Vehicle Density: 1, Shadow Density: 0) - średnia liczba klatek na sekundę: 22 (minimalna 9, maksymlana 31)

Rozdzielczość - 1920x1200

Po zmniejszeniu rozdzielczości do częściej używanej - 1920x1200 GTA IV było grywalne na wszystkich wymienionych kartach. Niestety nawet dwie najmocniejsze nie były w stanie uciągnąć produkcji w tej rozdzielczości i wszystkich opcjach ustawionych na maksimum. Jedynie Radeon HD 4850 ledwie radził sobie z renderowaniem grafiki nawet przy praktycznie najniższych możliwych ustawieniach zaliczając znaczne spadki fps (do 16).

* Radeon HD 4870 X2 - Texture Quality: High, Render Quality: High, View Distance: 50, Detail Distance: 50, Vehicle Density: 50, Shadow Density: 6) - średnia liczba klatek na sekundę: 31,9 (minimalna 22, maksymlana 50)

* GeForce GTX 280 - Texture Quality: High, Render Quality: High, View Distance: 30, Detail Distance: 71, Vehicle Density: 65, Shadow Density: 12) - średnia liczba klatek na sekundę: 32,9 (minimalna 20, maksymlana 49)

* GeForce GTX 260 (216 rdzeni) - Texture Quality: High, Render Quality: High, View Distance: 20, Detail Distance: 60, Vehicle Density: 60, Shadow Density: 5) - średnia liczba klatek na sekundę: 33,9 (minimalna 22, maksymlana 49)

* Radeon HD 4870 1GB - Texture Quality: Medium, Render Quality: High, View Distance: 22, Detail Distance: 40, Vehicle Density: 45, Shadow Density: 5) - średnia liczba klatek na sekundę: 30,8 (minimalna 21, maksymlana 46)

* GeForce GTX 260 (192 rdzenie) - Texture Quality: High, Render Quality: High, View Distance: 20, Detail Distance: 60, Vehicle Density: 50, Shadow Density: 5) - średnia liczba klatek na sekundę: 34,3 (minimalna 23, maksymlana 46)

* Radeon HD 4870 512MB - Texture Quality: Low, Render Quality: High, View Distance: 20, Detail Distance: 45, Vehicle Density: 45, Shadow Density: 8 ) - średnia liczba klatek na sekundę: 34,6 (minimalna 21, maksymlana 44)

* Radeon HD 4850 - Texture Quality: Low, Render Quality: Low, View Distance: 15, Detail Distance: 20, Vehicle Density: 20, Shadow Density: 1) - średnia liczba klatek na sekundę: 31,3 (minimalna 16, maksymlana 41)

Rozdzielczość - 1680x1050

Ostatnią testowaną rozdzielczością była 1680x1050, a więc natywna dla szerokokątnych LCD 20'' i 22''. Tutaj już wszystkie karty radziły sobie całkiem nieźle, choć ponownie żadna z nich nie uciągnęła GTA IV w maksymalnych ustawieniach. Co ciekawe Radeon HD 4870 X2 wypadł nawet nieco gorzej niż w przypadku poprzedniej rozdzielczości.

* Radeon HD 4870 X2 - Texture Quality: High, Render Quality: High, View Distance: 40, Detail Distance: 50, Vehicle Density: 46, Shadow Density: 8 ) - średnia liczba klatek na sekundę: 28,6 (minimalna 18, maksymlana 48 )

* GeForce GTX 280 - Texture Quality: High, Render Quality: High, View Distance: 40, Detail Distance: 78, Vehicle Density: 80, Shadow Density: 11) - średnia liczba klatek na sekundę: 29,3 (minimalna 15, maksymlana 58 )

* GeForce GTX 260 (216 rdzeni) - Texture Quality: High, Render Quality: High, View Distance: 20, Detail Distance: 60, Vehicle Density: 60, Shadow Density: 5) - średnia liczba klatek na sekundę: 34,8 (minimalna 24, maksymlana 53)

* Radeon HD 4870 1GB - Texture Quality: High, Render Quality: High, View Distance: 45, Detail Distance: 45, Vehicle Density: 50, Shadow Density: 5) - średnia liczba klatek na sekundę: 32,5 (minimalna 22, maksymlana 46)

* GeForce GTX 260 (192 rdzenie) - Texture Quality: High, Render Quality: High, View Distance: 20, Detail Distance: 60, Vehicle Density: 50, Shadow Density: 5) - średnia liczba klatek na sekundę: 34,4 (minimalna 23, maksymlana 52)

* Radeon HD 4870 512MB - Texture Quality: Medium, Render Quality: High, View Distance: 35, Detail Distance: 45, Vehicle Density: 45, Shadow Density: 8 ) - średnia liczba klatek na sekundę: 36,5 (minimalna 24, maksymlana 55)

* Radeon HD 4850 - Texture Quality: Medium, Render Quality: High, View Distance: 25, Detail Distance: 40, Vehicle Density: 25, Shadow Density: 5) - średnia liczba klatek na sekundę: 35,7 (minimalna 23, maksymlana 52)

News zaczerpnięty z GryOnline

Ja pozostawię to bez komentarza... Cool


Ostatnio zmieniony przez Matiz69 dnia Pon 16:30, 29 Gru 2008, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Autor Wiadomość
bLuBooO*
Junior Admin



Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tam gdzie diabeł mówi dobranoc

PostWysłany: Pon 16:07, 29 Gru 2008    Temat postu:

Gta ma strasznie duże wymagania, jednak sposobem jest ustawienie w taki sposób grafiki i detali aby gra chodziła płynnie i przy tym dobrze wyglądała. Mówie tu o niepotrzebnym Draw Distance i tych innych. Zmniejszenie tego powoduje zwiększenie płynności gry a zarazem nie traci się jakości (jest to niewidoczne podczas gry, dopiero jak się wpatrzymy..)

Matiz mniej tekstu więcej obrazków : D, bo trudno coś z tego się odczytać : d

albo dawaj jakiś kolorek na ważne rzeczy np. ilość fps. Wiem, że dużo roboty, ale to naprawde ułatwi czytanie xddd

EDIT: Teraz lux torpeda ; d


Ostatnio zmieniony przez bLuBooO* dnia Pon 16:57, 29 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum ZAPRASZAM NA STRONE www.maxgamers.pl ! Nowe forum!!!! Strona Główna -> Sprzęt komputerowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Arthur Theme
Regulamin